De heenreis |
20 nov. - 31 dec. 2009 |
1 jan. - 31 jan. 2010 |
1 feb. - 16 feb. 2010 |
De terugreis |
Door op de afbeeldingen te klikken kan men deze in een groter formaat bekijken.
Wij zijn nu begin februari 2010 en bevinden ons nog steeds op camping "La Gazelle bleu" in Merzouga, waar wij volop van de rust genieten met een aangename dagtemperatuur van rond 25°C. |
Camping Atlas
----------
80 dh/dag
In Ouarzazate gaan wij deze keer niet op de Camping Municipal staan, maar wel op Camping Bivouac "La Palmeraie", waar wij verwelkomd worden met een muntthee.
Wij wandelen te voet naar Ouarzazate waar wij nog een verlenging voor 1 maand van ons internetabonnement kopen. Zo kunnen wij tot het einde van onze reis nog "online" gaan om onze mails te ontvangen en te beantwoorden. Op de camping bestellen wij ons nog een "pastilla", ruim genoeg voor 2 dagen smulplezier. |
|||
Lekkere pastilla-schotel |
Camping-Bivouac La Palmeraie
Oarzazate
---------
60 dh/dag
Wij rijden terug naar Marrakech over de bergpas Tizi-n-Tichka met zijn top op 2260 m.
Deze bergpas geeft een direkte verbinding tussen Ouarzazate aan de ene kant van het Atlas-gebergte en Marakkech aan de andere kant, zonder dat men een grote omweg moet maken via Agadir.
Ook nu gaan wij op Camping Ferdaous staan. |
Camping Caravanning Ferdaous
Route de Casablanca
Marrakech
tel.: 024 30 40 90
----------
persoon: 15 dh, elektra: 16 dh, CC: 25 dh
Wij verlaten Marrakech en rijden naar Mohammedia, naar Camping L'Océan blue, waar wij in het begin van onze Marokko-reis ook gestaan hebben. Door de overvloedige regenval van de laatste dagen is de weg naar de camping herschapen in een echte plassenbaan. Zelfs op de camping staan stukken onder water. Wij gaan achteraan staan, waar enkele betonnen platen voor een stabiele staanplaats zorgen. |
Het heeft deze nacht hard geregend en nog harder gewaaid.
Onze schotelantenne is, ondanks het aangebrachte gewicht van 5 liter water, toch omgewaaid in het midden van de nacht.
De LNB-arm is helemaal omgeplooid en hoogst waarschijnlijk niet terug te plooien zonder dat hij afbreekt.
Wij nemen de autostade tot in Moulay-Bousselham. Van daar uit nemen wij de gewone weg, die steeds slechter en slechter wordt, vol diepe en ondiepe putten. Op een gegeven moment worden wij ingehaald door een Marokkaanse truck. De chauffeur doet allerlei tekens, maar wij begrijpen niet wat hij bedoelt. Een eindje verder stoppen wij even om rondom een kijkje te nemen. Geen platte band te zien en de uitlaatpijp hangt nog steeds op haar plaats. Wij rijden dan maar verder tot de overnachtingsplaats van Larache. Eenmaal ter plaatse wordt de motorhome aan een degelijke inspectie onderworpen en daar konstateren wij dat er een grote kei tussen de dubbelluchtwielen geklemd zit. Met en stevig touw en wat gewring krijgen wij die er tussenuit, zonder de wielen te moeten demonteren. Gelukkig maar. |
Weeral heeft het heel de nacht geregend.
Door het gedruppel op de motorhome zijn wij vroeg wakker.
De parking is een grote modderpoel.
Wij vertrekken naar Tanger. De aanduiding naar de haven is bijzonder goed.
In de haven worden wij eens te meer geconfronteerd met de onefficiëntie van werken en de ongelooflijke chaos dat zoiets teweegbrengt.
De boot van 10 uur is afgelast.
Wij willen de boot van 13 uur nemen om voor donker in Algeciras te zijn. Wachten... wachten...wachten.
Uiteindelijk, het is reeds 17 uur, kunnen wij inschepen.
|
De heenreis |
20 nov. - 31 dec. 2009 |
1 jan. - 31 jan. 2010 |
1 feb. - 16 feb. 2010 |
De terugreis |
Laatste aanpassing: 14 november 2010